Informasjon i forbindelse med Corona-utbruddet

Også Agdernett merker følgene av den situasjonen landet befinner seg i nå, om enn på en annen måte enn mange andre bedrifter. Arbeidsmengden vår ligger nå mellom 800 og 1000 prosent over det normale. Dette skyldes blant annet at mange benytter hjemmetiden til å oppdatere nettsidene sine. I tillegg har mange nå etablert seg på hjemmekontor, ofte med nyinnkjøpte datamaskiner, og derfor trenger instruksjoner for å sette opp mail på nytt.

Også Agdernett driftes fra hjemmekontor i disse dagene. Det skaper noen mindre utfordringer, i den forstand at noen oppgaver tar lengre tid fordi vi ikke har den samme, direkte tilgangen til servere.
 
Dette innebærer også at all møtevirksomhet innstilt inntil videre, og vi vil ikke ta imot besøk i perioden Corona-tiltakene varer. 

Lengre behandlingstid
Som en følge av den økte pågangen kan behandlingstiden være noe lengre enn normalt. Vi har vi sett oss nødt til å nedprioritere enkelte oppgaver mens dette står på. Dette gjelder spesielt fakturahenvendelser, som i de fleste tilfeller ikke er veldig kritiske. For at dette skal ha minimale konsekvenser for deg som kunde, vil tjenester som forfaller i perioden 15. mars til 15. april ikke bli stengt selv om faktura står ubetalt. Merk likevel at dette er en midlertidig ordning. Dette gjelder heller ikke ubetalte fakturaer med forfall før 15. mars.

I tillegg understreker vi at dette gjelder hostingtjenester som webhotell, e-post, serverleie m.m. Ubetalt faktura på fornyelse av domenenavn kan fortsatt medføre at domenet ikke blir fornyet, da de fleste fornyelser ikke behandles manuelt, men utføres automatisk når faktura betales. Har du fått en faktura for fornyelse av flere domenenavn, og du ønsker å terminere enkelte (men ikke samtlige) av disse, må du kansellere domenene du ikke ønsker i kundeweb. Du vil da automatisk få tilsendt en justert faktura.

Har du sendt en henvendelse vedrørende faktura og ikke fått svar, ber vi om at du sender denne på nytt etter 1. april.
 
Trenger du betalingsutsettelse?
Mange bedrifter har havnet i en vanskelig økonomisk situasjon som følge av Corona-viruset. Dersom du trenger betalingsutsettelse på en faktura, kan du søke om dette på våre nettsider. Vi har dessverre ikke mulighet til å håndtere slike henvendelser på e-post akkurat nå. Skjemaet finner du på denne lenken:

Vi regner med at situasjonen med økt pågang bedrer seg etterhvert som kundene har fått etablert seg på hjemmekontoret. Hvis du i mellomtiden har et spørsmål som ikke haster, hadde vi vært veldig takknemlige om du har mulighet til å vente litt med å sende det. :-)
 
Til slutt håper vi alle holder seg friske, og at vi gjennom felles innsats klarer å oppnå målet med tiltakene som regjeringen har iverksatt, nemlig å unngå å smitte dem som ikke er så friske i utgangspunktet.

Publisert 2020-03-20 14:44:02